Persoonlijke hulpmiddelen

Ga naar inhoud. | Ga naar navigatie

U bent hier: Home / Na de brand / Instanties / Telefonie

Telefonie

Als je huis afbrandt heb je dus ook geen mobieltjes meer en moeten simkaartjes opnieuw aangevraagd worden en de huisaansluiting op het nieuwe adres geregeld worden.

T-Mobile: Bar en ik hebben allebei een sim-only abonnementje bij T-Mobile. Na de gebruikelijke voorkeuze menu's krijgen we een medewerker aan de lijn die ons goed helpt. Wordt intern soepel doorverbonden naar de zakelijke afdeling voor mijn abonnement. Er was echter wel wat verwarring over de gelijktijdige adreswijziging maar toen we aangaven dat op het oude adres nog een brievenbus stond was dat geen probleem.

Een en ander kan niet via internet geregeld worden omdat we de inlog codes met wachtwoorden niet meer weten. Dit kan je wel opnieuw opvragen maar dat gaat via SMS wat niet gaat werken omdat je geen simkaarten meer hebt.

Bij Mediamarkt twee goedkope Samsung telefoontjes gekocht (€ 25,-) waar we voorlopig heel tevreden mee zijn (halen alleen soms de telefoontjes door elkaar omdat ze hetzelfde zijn).

BEN: Dat zat iets ingewikkelder in elkaar. Onze dochter zat bij T-Mobile en we waren net aan het porteren naar BEN vanwege de lagere tarieven in combinatie met internet (werkt helaas nog niet: Blackberry hé) en SMS bundel. Onze dochter was in Londen tijdens de brand dus had haar telefoon met T-Mobile simkaartje nog. Zij blij, wij blij, maar niet voor lang. Het nieuwe simkaartje voor BEN was op opgestuurd en dus ook verbrand. BEN bellen, altijd leuk omdat als ze een ouder persoon aan de lijn hebben niet weten of ze moeten tutoyeren of niet (of misschien ook wel en hebben ze daar richtlijnen voor want ik werd met u aangesproken). Enige mogelijkheid was om de dag na de porteringsdatum een nieuwe simkaart aan te vragen anders zou de nummerportering mislukken. Na nog een keer daarover gebeld te hebben en dezelfde vraag per e-mail gesteld te hebben bleek dit echt de enige mogelijkheid te zijn. Het is voor een puber een kleine ramp om een aantal dagen zonder telefoon te zitten. Gelukkig heeft ze uiteindelijk slechts 3 dagen zonder telefoon gezeten. Bravo BEN.

Vreemd was wel dat Bar's simkaart binnen enkele dagen ontvangen werd op het nieuwe adres en mijn zakelijke simkaart pas na een week op het oude adres.

Behalve de gebruikelijke callcentra ergernissen ging het geheel best wel goed.

Voor de vaste telefoon maken wij gebruik van CallVoip. Wij bellen dus via internet en de centrale is in beheer bij CallVoip in Groningen. Het was eenvoudig om de huis en zakelijke telefoonnummer via de centrale door te schakelen naar onze tijdelijke pre-paid telefoontjes en later toen onze eigen sim-kaartjes weer functioneerden naar onze eigen mobieltjes. CaillVoip wel even gebeld voor de adreswijziging en het bestellen van nieuwe telefoontoestellen in huis.

Wat een verademing om direct geholpen te worden door een mens van vlees en bloed. Alles uitgelegd en ik kon dezelfde dag de toestellen ophalen (duurde daarna nog een week voordat Ziggo eindelijk z'n internet aansluiting opleverde!).

Als je huis afbrandt heb je dus ook geen mobieltjes meer en moeten simkaartjes opnieuw aangevraagd worden en de huisaansluiting op het nieuwe adres geregeld worden.