Banken
Waarom hebben wij zoveel rekeningen bij verschillende banken?
- We zijn veel verhuisd. Altijd koopwoningen, altijd een hypotheek. Of we dan ook even de salarisrekening wilden overzetten naar de desbetreffende bank?
- Zakelijke, privé en gezamenlijke rekeningen.
Eerst bij de Rabobank. We werden opgevangen door een medewerker die ons al het werk uit handen nam. Nieuwe passen werden aangevraagd, we konden geld opnemen op het kantoor en de verhuizing naar het nieuwe adres werd soepel geregeld. Binnen 4 dagen hadden we nieuwe passen. Met de nieuwe passen konden we natuurlijk ook weer internet-bankieren.
Daarna naar de ABN-AMRO. Ook hier werden we door een medewerker goed opgevangen en alles werd vlot voor ons geregeld. Omdat de mijn zakelijke rekeningen via de AMRO lopen konden zij mij ook heel goed helpen met het boven water halen van allerlei gegevens.
ING. Tja... Bij de aanvraag van nieuwe passen worden de oude altijd geblokkeerd. Als je nieuwe passen wilt aanvragen dan moet eerst een verhuizing aangevraagd worden. Dat kost tijd (niemand weet waarom). Ik zelf heb 10 dagen na de melding weer toegang tot mijn rekeningen omdat ik de verhuizing pas na de aanvraag van de passen geregeld heb. Bar (die de vermissing en de verhuizing eerst telefonisch heeft proberen te regelen) kan nu na 2 weken nog steeds niet bij haar eigen rekeningen. De dame bij het ING kantoor kan ook niets meer dan je zelf kan, kan zonder pasjes geen geld overmaken of uitbetalen. En ik vraag mij nog steeds af waar die honderden oranje flesjes met water in het ING kantoor voor zijn. Kortom: in noodgevallen hoef je bij de ING niet te rekenen op enige vorm van hulp, volg gewoon de procedures op het internet (hang wel een tijdelijke brievenbus neer op het afgebrande adres) dan gaat het nog het snelste.