Onze schoenendoos
De "dozen" zijn voorheen in gebruik geweest door een call-center en was reeds voorzien van keuken en sanitair. De keuken was vrij luxe en hebben we behouden. Het sanitair is compleet nieuw geplaatst in de vorm van een badkamer met ligbad, wastafel met ombouw en een hangend toilet.
Tevens is er een nieuwe CV installatie geplaatst en zijn wanden geplaatst om slaapkamers te kunnen creëren.
Het terrein
We wilden de units half maart geplaatst hebben. Voor die tijd hebben we onze aannemer het grasveldje achter op ons erf laten egaliseren en verharden. Tevens is door hem het leidingstracé van de bouwkasten naar de units uitgegraven.
Aansluitingen
Aansluitingen vraag je aan via een centrale website, dus voor gas, stroom, water, telefoon en kabeltv. Handig, toch? Volgens de informatie op de website moet je rekening houden met een doorlooptijd van ongeveer 6 weken. Dus op 8 februari 2012 zijn de aansluitingen aangevraagd zodat we ruim op tijd water, gas en stroom zouden hebben. Geweldig zo'n site. Je krijgt al snel een papierwinkel opgestuurd met het verzoek allerlei formulieren en contracten in te vullen en terug te sturen. Je kunt zelf een gewenste installatieweek opgeven. Meteen internet aangevraagd want het geheel zag er zeer betrouwbaar uit. O, o, wat had ik het weer mis...
Ik had week 12 gepland als installatieweek, dat is de week van 19 maart. De bouwkasten en waterput waren reeds geplaatst. Op de maandag voorafgaand aan die week, 12 maart, zou BAM langskomen om een en ander te inspecteren. De hele dag niemand gezien, maar goed, we zouden elkaar misgelopen kunnen hebben. In de week daarop veel aanwezig geweest om eventuele BAMmers op te vangen. Donderdag gebeld. "Nee, het was de juiste week, dus komen ze morgen". Dus vrijdag natuurlijk weer niemand.
Uiteindelijk moet je gewoon lijdzaam afwachten wanneer en óf er iemand de beloftes nakomt.
Afijn, daarna is alles misgegaan. Het centraal aanvragen op één loket lijkt aantrekkelijk, maar is feitelijk alleen maar bedoeld om de uitvoerende instanties af te schermen van lastige klantvragen. Enexis, KPN, WDL, BAM-IT en aansluitingen.nl, ze wijzen allemaal naar elkaar. Uiteindelijk moet je gewoon lijdzaam afwachten wanneer en óf er iemand de beloftes nakomt. Pas op 2 mei 2012 was alles voor elkaar (behalve dat de gaten nog steeds niet dichtgegooid zijn).